tirsdag 2. juli 2013

Overraskelse i posten i dag

 I dag var det pakke i postkassen min, og jeg måtte 
tenke meg to ganger om. 
Jeg hadde ikke bestilt noe garn, ikke som jeg husket i hvert fall
(men det hender jeg glemmer sånt...også).

Og derfor var overraskelsen veldig stor, og gleden enda større, 
da jeg åpnet pakken. 
Ei kjempesnill strikkedame, og medlem i min facebook-gruppe, 
hadde sydd en kjempefin strikkepose til meg. 
Se på den dere! Den er overstrødd med søte sauer, 
og har til og med en sau som henger i glidelåsen. 
Nydelig. 

Og ikke nok med at det var en flott hjemmesydd strikkepose. 
Inni posen var det også mye snacks, i hvert fall for en garnelsker som 
kaller garnbutikker for godisbutikker. 
Her var det både Arwetta Classic (nydelig sokkegarn) 
og et stort nøste Regia Poesi Color (også et 
nydelig sokkegarn). Fargene i det sistnevnte nøstet var vakre, 
det gikk fra turkis, via blått og grønt og også over i brunt og lilla. 
Dette må jo bare bli noe som minner om sjø og himmel :) 
Til sist fant jeg en søt sydd liten sak for å ha Kleenex'en i:)
Ja, sånn i fall jeg måtte felle noen gledestårer over en så 
fin gave, ikke sant? 

Tusen takk til Sigrun for super overraskelse, og 
ja, jeg måtte fram med en Kleenex, ja :) 
Jeg går ikke ut med fullt navn her, for jeg har ikke spurt henne 
om det er greit:) 


Strikketøyet for tiden er faktisk ikke mine egne design, nei. 
De har jeg litt sommerferie fra nå. 
Jeg har starte på et vottemysterium fra Torirot, 
og det heter: "En gåte på en måte". 
Første del kom i går, og der skulle vi strikke en hullmønstret 
vrangbord. Ikke bare en til hver vott heller; neida, skal det være, så 
skal det være. 
To hullmønstrete vrangborder til hver vott. 
Hvordan dette skal ende, vet jeg ikke....
Vi får ny del av mysteriet den 5. juli, og det gleder jeg meg til. 
Jeg strikker i rester av Wollmeise Twin, og under ser dere fargene jeg har valgt:


Et annet strikketøy som blir prioritert for tiden er Eiku. 
Dette er en del av mesterskapsstrikken denne sommeren. 
Eiku er et gratismønster på Ravelry, og du finner det her. 
Jeg strikker i Kauni, farge ED. 
Det går fra lys brun og helt over i nesten svart. 

Jeg er så imponert over alle de flotte medlemmen som 
har kommet inn i gruppen min på facebook:
Der foregår nå en strikk-kluter-sammen along, 
og den har virkelig blitt populær. 
Hver dag kan jeg nyte bilder av vakre kluter, 
og det strikkes med stort sett bare glede :)
Nå er det kun 2 fredager igjen av denne alongen, men 
det blir faktisk et ekstramønster...kanskje. 
Jeg har nemlig lovet et ekstra mønster såfremt 
en av deltagerne holder røykeslutten ut alongen :) 
Så det så... :)

God sommer videre til alle sammen :)
 

15 kommentarer:

  1. Du og du for en lekker overraskelses-strikke-kosepose!!! Det er så fortjent, så fortjent!
    Og du - vi storkoser oss med klutene...

    SvarSlett
  2. Heldige du, og du fortjener den som bare det :)

    SvarSlett
  3. Wauv en lækker strikkepose! Den er fuldt ud fortjent. Jeg ser frem til fredag og nyt klut-mønster :-) Spændende om der bliver et ekstra mønster.....det håber jeg :-)

    SvarSlett
  4. Så koselig med en flott overraskelsepakke i posten :)
    Moro!!
    Og spennende å se hvordan vottene dine blir til slutt også!
    Ha en fin sommer,
    Klem

    SvarSlett
  5. Kjempeflott gave og så koselig :D Og jammen fortjener du det virkelig å,med denne aktiviteten på face gruppa di,du står på og jammen er vi mange som er glad for det :D
    Kos deg med gaven,vel fortjent :)
    Inger Marie A.

    SvarSlett
  6. Oyoy for en snadderpose :)
    Dette har du virkelig fortjent for alle de flotte mønstrene du lager og deler med oss!! Gleder meg til boka kommer :)
    Bittamønster som samlepermen min heter er allerede på plass i bobilen og det er ennå mange igjen å velge mellom .
    Kos deg med gaven:)
    Strikke og sommerklem

    SvarSlett
  7. Kristin Lyslo Pedersen3. juli 2013 kl. 02:39

    Så koselig gave! Oppdaget ikke gruppen din før i dag, men for et trivelig sted! Så bilde av klutene dine på en annen side, og falt pladask, så da måtte jeg sende forespørsel for å få lov til å se mønstrene. Skal på ferie til Hellas i august, og da blir slike kluter perfekte å ta med som håndarbeid, verken så store eller varme. Takk for den flotte gruppen din, tror jeg vil trives godt der!

    SvarSlett
  8. Grattis med overaskelses pakke i posten. Sånt er så kjekt. Heldige deg. :D.
    du har ein aktiv sommer. Jammen mange som følger med på klutestrikkealongen. håper det er greit å prøver klutene etter sommeren er over. Rekker ikkje å strikke stort i sommer eg. tida flyg fra meg. rett å slett. blir spennde å sjå kva den mystiske alongen du er med på blir og sjalet ser da lekkert ut det også. Ha ein fortsatt fin sommer

    SvarSlett
  9. Kjempeflott gave, og skjønner godt at du måtte fram med Kleenex-n!
    Har nettopp oppdaget både strikkesida di inne på facebook og bloggen din her, tusen takk for at du deler!! :-)
    Ønsker deg en riktig fin sommer!

    SvarSlett
  10. så koselig å få tilsendt sånn fin gave,men det er nok fordi du fortjener det. Mange flotte mønstre du har. Er med i alongen din. Kjempegøy. er også med i ytorirot sin mystery KAL, en gåte på en måte. Det er også spennende. Ha en flott dag.

    SvarSlett
  11. Kjempefortjent dette Bitta. Hyggelig gjort av avsender. Gleder meg til de to siste mønster også, eller var det kanskje en mulighet for et tredje?

    SvarSlett
  12. Så heldig du har vært. Kjempeflott pakke i posten, men du fortjener den jo også da. Utrolig dyktig designer som du er. Spennende med vottene du holder på med. Fortsatt god sommer.

    SvarSlett
  13. Så heldig du er! Jeg har ikke Facebook, så jeg aner ikke hva dere holder på med i gruppen din, men spennende høres det ut til :)

    SvarSlett
  14. Postkasse-glede er alltid koselig :-) Perfekt pung til nips og naps til strikketøyet :-)

    SvarSlett
  15. Blogging is the new poetry. I find it wonderful and amazing in many ways.

    SvarSlett